Een communicatieadviseur die denkt én doet. Ik werk met name voor bedrijven en organisaties in agrofood, duurzame technologie, life science & health en sociaal domein. Je kunt me inzetten voor advies, strategie, projecten en praktische uitvoering. Op interim-basis of freelance. Ik help je graag met mijn expertise op de onderstaande gebieden.

Dit kan ik je bieden

Interim communicatie 1
Corporate communicatie 2
Content marketing 3
Marketingcommunicatie 4

Elk bedrijf kent zijn werkpieken of krijgt te maken met langdurig verlof van een medewerker, terwijl het werk zich opstapelt. Dan is het prettig als tijdelijke extra handjes het werk oppakken en zorgen dat de winkel open blijft.

Met mijn allround kennis en ervaring in het communicatievak pak ik zo’n klus hands-on aan. Ik maak me de organisatie en werkzaamheden snel eigen en ga aan de slag, zelfstandig of samen met het team.
In sommige gevallen heeft het communicatieteam een zetje in de goede richting nodig. Een goede structuur of coaching van individuele teamleden kunnen een team op de rit helpen. Ook daarvoor kan je me inschakelen. Met tien jaar leidinggevende ervaring stimuleer ik op motiverende wijze de teamprestatie. Omdat ik geloof in de kracht van ieder individu.

Je merk goed neerzetten begint bij weten wie je bent en waarom je doet wat je doet. “Start with the why”, aldus Simon Sinek. Vanuit een goed geformuleerde missie en je kernwaarden vertaal je dit naar al je communicatiemiddelen. Én voer je het door in je ‘customer journey’, zodat alles in jouw bedrijf dezelfde boodschap uitstraalt.

Ik help je bij het definiëren van je identiteit en ‘the why’ en wat de kracht van jouw bedrijf is. Samen komen we tot een onderscheidende positionering en begeleid ik de vertaling naar een creatief concept en diverse communicatiemiddelen. Van huisstijl tot website, van huisvesting tot campagnes. In de uitvoering werk ik daarbij onder andere samen met Einder communicatie. Een full service communicatie- en vormgevingsbureau. Maar natuurlijk is het ook mogelijk om jouw eigen vaste communicatiepartners of andere zzp’ers in mijn netwerk daarbij te betrekken.

Ik geloof in communicatie op basis van inhoud. Geen loze reclamepraatjes, maar kennis delen en werkelijk waarde toevoegen. Want kennis is niet langer voorbehouden aan de bedenker alleen. In de digitale wereld en via social media gaat kennis de hele wereld over. En dat biedt volop mogelijkheden om je doelgroep te raken en inspireren. Want potentiële kopers oriënteren zich grotendeels online. Maar hoe zorg je nu dat je in die overwegingsset zit? Door het creëren van kwalitatief hoogwaardige content – in tekst, beeld of film – verdíen je de interesse van je doelgroep in plaats van deze te kopen.

Ik denk graag met je mee over het ontwikkelen van awareness, thought leadership en het structureel genereren van kwalitatieve leads via een contentstrategie. Ik schrijf teksten voor online en offline toepassingen. Of begeleid de productie van infographics, animaties of film. Ik help je bij het opzetten van social media-accounts, het schrijven van een social mediaplan én met de praktische invulling ervan. En mocht het nodig zijn, dan schakel ik de juiste samenwerkingspartners in.

Alles mooi en aardig, maar er moet ook brood op de plank komen. Je wilt je product of dienst uiteindelijk wel verkopen! Leads genereren, omzet vergroten of een goede opkomst naar je event. Een marketingcommunicatiecampagne is bedoeld om je sales te stimuleren. Hier ga ik graag mee aan de slag.

Als we je marketingtargets helder hebben, stel ik aan de hand daarvan een marketingcommunicatieplan met concrete doelen op. Ik scherp de propositie aan en adviseer welke communicatiemiddelen en -media daarbij passen. Vervolgens maak ik een planning, budget en bouw ik evaluatiemomenten in. Natuurlijk zorg ik ook voor de uitwerking van de verschillende communicatiemiddelen. Daarbij kan ik samenwerken met jouw vaste vormgever of communicatiebureau, of mijn brede netwerk inschakelen.

Meer weten?

Spreekt mijn dienstverlening je aan, maar ligt jouw behoefte net iets anders of wil je meer weten? Heel begrijpelijk! Neem dan contact met me op en we bespreken de mogelijkheden tijdens een bak koffie.